دکوراسیون سنتی در خانه

بسیاری از افراد در ایران برای چیدمان منزلشان ترجیح میدهند از لوازمی استفاده کنند که حال و هوای قدیم را به خانه بیاورند و برای درست کردن همچین فضایی بهتر این است که در منزل خود از لوازم چوبی سنتی استفاده کنید که این لوازم شامل: مبلمان طرح سنتی، سرویس خواب سنتی، استفاده از آینه با طرح های قدیمی، استفاده از ظروف قدیمی در دکوراسیون، پهن کردن گلیم و فرش های دستبافت سنتی و ... می باشد که یکی از مهم ترین آن ها که بسیار هم به چشم می آید و تغییر بزرگی در چیدمان میدهد سرویس مبلمان سنتی در پذیرایی می باشد، این سرویس ها با جنس های زیادی از چوب در طرح های مختلف قدیمی ساخته میشوند.

انواع مدل های سرویس چوب سنتی

در گذشته با استفاده از چوب های درختان بومی هر منطقه لوازم مورد نیاز از جمله تخت و مبل و صندلی و... ساخته میشد، مثلا در تهران از چوب چنار و در تبریز از چوب درخت سپیدار و گردو و در شهرهای دیگر هم مطابق با درختان همان منطقه از چوب استفاده میکردند، اما امروزه با پیشرفتی که در زمینه های مختلف داشتیم از انواع مختلف چوب در رنگ های مختلف میتوان در هر منطقه ای که هستید سرویس دلخواهتان را سفارش دهید، جنس چوب های خوب که استفاده می شود چوب درخت گردو و راش و چوب های روسی می باشد که صورت برش خورده از کشور روسیه وارد میشود و استحکام خوبی دارند، چوب روسی معمولا رنگ روشنی دارد و به دلیل سرمای روسیه در نیمه دوم سال، قطع درختان در نیمه اول سال انجام میشود.
شما میتوانید سرویس چوب خود را در رنگهای مختلف از جمله: فندقی، عسلی، نسکافه ای و گردویی سفارش دهید و با پارچه هایی با طرح و رنگ سنتی در قسمت نشیمن و کوسن مبل ها و صندلی ها استفاده کنید، سرویس چوب سنتی در طرح های مختلف گره ای و طرح های قدیمی ایرانی تولید میشوند.
برای تهیه سرویس های مبلمان و سرویس خواب کمجا چوب میتوانید به همین لینک مراجعه کنید.