چیدمان مبل کلاسیک

چیدمان منزل همیشه مورد توجه افراد منزل بوده و برای آنها مهم می باشد، در سالهای اخیر در اکثر خانه ها حداقل یک سرویس مبلمان به چشم میخورد و حتما برای شما هم پیش آمده که تا به حال برای چیدمان بهتر مبل در منزل تلاش کرده باشید و یا اینکه بعد از مدتی تصمیم به جابجایی دکوراسیون منزل زده باشید، باید این را بدانید که چیدمان مبل در پذیرایی یکی از مهم ترین عواملی است که در زیبایی آن تاثیر بسزایی دارد و اولین چیزی که با ورود به منزل به چشم میخورد چیدمان مبل می باشد، امروزه مبلمان در سبک های مختلفی تولید می شوند که هر کسی طبق سلیقه شخصی و چیدمان دیگر نقاط منزل سبک مبل خود را انتخاب میکند، یکی از سبک های پر طرفدار میان مردم به خصوص ایرانیان مبلمان کلاسیک می باشد، اگر میخواهید این سبک از مبلمان را برای خانه خود انتخاب کنید باید به نکاتی در چیدمان آن ها توجه داشته باشید تا بتوانید فضای منزل را زیبا و چشم نواز کنید، همچنین در خانه هایی با متراژ بالای 100 متر میتوانید ترکیبی از مبلمان مدرن در منزل به همراه یک سرویس مبل کلاسیک داشته باشید.

نکاتی که در چیدمان مبل کلاسیک باید در نظر بگیریم

- رنگ مبلمان: رنگ های استفاده شده در مبلمان کلاسیک معمولا رنگ های ملایم مانند: سفید، کرم، طلایی، نقره ای و طیفی از همین رنگ ها می باشد و از رنگ های تند در این سبک از مبلمان استفاده نمی شود.
وسایل دکوراتیو جانبی: اگر سبک کلاسیک را برای منزل خود انتخاب کرده اید و میخواهید چیدمان جذاب تری داشته باشید بهتر است از وسایل دکوراتیو جانبی مانند میز، کنسول، آینه و ... استفاده کنید که معمولا این وسایل به دلیل اینکه توسط هنرمندان حرفه ای ساخته می شوند و اکثرا همراه با جزئیات می باشد از قیمت بالایی برخوردارند.
- رعایت تقارن: یکی از نکاتی که در طراحی مبلمان کلاسیک در نظر گرفته شده وجود تقارن در چیدمان آن ها می باشد، اگر در چیدمان آن ها تقارن را رعایت نکنید فضای اشغالی مبل ها بیشتر شده و منزلتان کوچک تر به نظر می رسد.
نقطه کانونی: برای چیدمان بهتر مبل ها بهتر است یک نقطه اصلی و کانونی را در نظر بگیرید و بر اساس آن نقطه مبلمان را بچینید، در بین اکثر مردم اینطور مرسوم می باشد که تلویزیون را به عنوان نقطه کانونی انتخاب میکنند، اما شما میتوانید با انتخاب شومینه و یا کتابخانه نیز چیدمان زیبایی را انجام دهید.
رعایت فاصله: در چیدمان مبل ها باید به این نکته توجه داشته باشید که فاصله ی زیادی بین مبلمان نباشد، در این صورت ارتباط افرادی که روی مبل نشسته اند سخت تر می شود و گرمی و صمیمیت از بین می رود، همچنین فاصله مناسب مبلمان با دیوار و یا وسایل دیگر منزل باید به درستی رعایت شود، زیرا نزدیک بودن بیش از حد آن ها به هم باعث می شود تا مبلمان شما به خوبی دیده نشود و فضای منزل شلوغ بنظر برسد.
با رعایت این نکات می توانید یک چیدمان مناسب برای مبلمان کلاسیک در منزل داشته باشد، همچنین برای مشاهده و خرید محصولات کم جا چوب به لینک مشخص مراجعه کنید.

پیشنها می کنم مقاله مبلمان مدرن در منزل را مطالعه فرمایید.