×

هشدار

JUser: :_بارگذاری :نمی توان کاربر را با این شناسه بارگذاری کرد: 607

پاتختی سرویس خواب چیست؟

امروزه یک اتاق خواب بدون سرویس خواب با تمام اجزایش تقریبا غیر قابل تصور است. یکی از اجزای اصلی و پر کاربرد سرویس خواب، میز‌های پاتختی هستند که کاربردهای بسیاری در اتاق خواب و در کنار تخت دارند. پاتختی سرویس خواب چیست؟ سرویس خواب از اجزای مختلفی تشکیل شده است که هر کدام علاوه بر کاربرد‌های گوناگون، زیبایی‌های خاص خود را دارد.
اجزاء سرویس خواب، شامل موارد زیر می‌باشد:
۱.آینه
۲. میز آرایش
۳. تخت
۴. پاتختی
۵. پاف
۶. کمد لباس
۷. صندوقچه
امروزه عناصر اصلی سرویس خواب شامل تخت، میز پاتختی، میز آرایش، آینه، کمد و پاف می‌باشد. ما در این مطلب قصد داریم از بین این اجزاء به بررسی ماهیت و کاربرد میز پاتختی بپردازیم.
وجود میز پاتختی یکی از ملزومات اتاق خواب محسوب می‌شود. میز‌های کوچکی که در دو طرف تخت مورد استفاده قرار می‌گیرند، اصطلاحا پاتختی نامیده می‌شود. شکل ظاهری میز‌های پاتختی همانند میز‌های معمولی است و تفاوت آن با سایر میز‌ها در یک یا دو محفظه و کشوی آن است.
تفاوت میز کنار تخت و پاتختی سرویس خواب چیست؟
شاید در نگاه اول تصور کنید که میز کنار تخت و میز پاتختی تفاوتی ندارند. نظر شما به لحاظ مسائل فنی درست است، ولی از نظر ظاهری وجود یک یا دو کشو و کمد، این دو را از یکدیگر متمایز می‌کند.
انواع میز پاتختی سرویس خواب چیست؟
اولین نسل از میز‌های پاتختی اغلب به شکل کابینت‌‌هایی بدون کشو بود. اما در طی سالها با به روز شدن دکوراسیون‌های گوناگون، در مدل‌های فرانسوی، ایتالیایی و اسپانیایی با قرار دادن یک کشو و یک فضای محصور شده مانند کمد، به کاربردی شدن این میز کمک کردند. در سالیان اخیر طراحان دکوراسیون، برای اجتناب از قرار دادن میز پاتختی در اتاق خواب و برای استفاده بهینه از فضا‌، در کنار تخت، محفظه‌هایی مانند کتابخانه تعبیه کرده‌اند البته با استفاده از این نوع تخت، امکان استفاده از آباژور یا چراغ مطالعه را از دست خواهید داد .