×

هشدار

JUser: :_بارگذاری :نمی توان کاربر را با این شناسه بارگذاری کرد: 607

انواع جنس های کمد دیواری

اگر می خواهید در اتاق خود فضای اضافی ایجاد کنید، بهترین روش، ساخت یک کمد است ، کمد دیواری یک وسیله ی کاربردی و بسیار مفید است که در هر جایی قرار بگیرد ، باعث می شود که شلوغی در آنجا کم شده و مکانی آرام و مرتب به وجود آید. کمد دیواری به گونه ای است که فضای زیادی اشغال نکرده و احتیاجات ما را هم برای نگه داری لوازم، برطرف می کند.
کمد دیواری چیست؟
کمد دیواری وسیله ای است برای نگه داری برخی لوازم و لباس و دیگر اشیا به کار می رود. این کمد به طور معمول بر روی یکی از دیوارهای اتاق یا بین دو ستون یا مکان هایی که نمی توان از آنجا استفاده ی دیگری کرد، ساخته می شود. در برخی موارد هم مکانی مخصوص برای کمد دیواری در زمان ساخت خانه ایجاد می کنند. بنابراین با اینکه فضای زیادی از اتاق را نمی گیرد ولی کاربری فراوانی دارد.
سوالی که اکثر افراد با آن مواجه می شوند این است که، کدام نوع کمد مناسب تر است، کمد معمولی یا کمد دیواری؟ اگر مابین انتخاب یکی از این دو نوع کمد گیر کردید، مطمئن باشید که کمد دیواری انتخاب بهتری است چون راحتی و نظم را در اتاق بیشتر می کند.
انواع کمد از لحاظ جنس:
به طور معمول انواع کمد دیواری با استفاده از مواد چوبی ساخته می شوند. البته گزینه های دیگری هم برای ساخت کمد دیواری وجود دارند. پیشنهاد ما این است که سعی کنید همیشه از بهترین مواد برای تهیه ی کمد استفاده کنید، بنابراین چوب گزینه ای بسیار مناسب است. چوب درخت گردو یکی از انواع بسیار مقاوم چوب است که در ساخت انواع مبلمان استفاده می شود. رنگ چوب گردو زیبا است و با گذشت زمان تغییر نمی کند.
چوب درخت گیلاس رنگ روشن تری دارد و چوبی مقاوم است. این چوب می تواند حال و هوایی ظریف و زیبا به اتاق بدهد. چوب درخت بلوط هم جنسی مقاوم دارد. درخت بلوط تنوع زیادی داشته و در تن رنگ های روشن تا تیره وجود دارد. به غیر از چوب طبیعی انواع کمد دیواری از مصنوعات چوبی دیگری مانند ام دی اف، ممبران و دیگر مواد نیز ساخته می شوند
. ام دی اف یکی از پرکاربردترین نوع مواد است که می توان در ساخت مبلمان استفاده کرد. این ماده دارای تنوع طرح و رنگ بسیاری است و می توان از آن برای ساخت انواع کمد دیواری در سبک های مختلف استفاده کرد
. درب های کمد دیواری را می توان با کمک گرفتن از مواد دیگری مانند شیشه و آیینه نیز تولید کرد. مزیت این مواد این است که اتاق را روشن تر و بزرگ تر نشان می دهد و تاثیر زیادی در مدرن بودن اتاق می گذارد.