×

هشدار

JUser: :_بارگذاری :نمی توان کاربر را با این شناسه بارگذاری کرد: 607

نکات خرید کتابخانه

نکات خرید کتابخانه : یکی از مهم ترین مسائلی که باید در زمان خرید کتابخانه در نظر بگیرید اندازه کتابخانه است. معمولا کتابخانه هایی که در بازار موجود هستند دارای تنوع ارتفاع، پهنا و عمق هستند. شما باید با بررسی نیاز خود و هم چنین فضایی که در منزل و یا محل کارتان برای قرارگیری کتابخانه دارید اندازه کتابخانه خود را انتخاب کنید. این یعنی نباید کتابخانه ای خریداری کنید که بعد از آن که آن را به خانه آوردید متوجه شوید که فضایی کافی برای کتاب هایتان ندارد و به قول معروف جا کم آورده اید!

بسیاری از کتابخانه هایی که امروزه در بازار موجود هستند دارای ویژگی هایی از قبیل چرخ دار بودن، داشتن قفسه های قابل تنظیم ارتفاع، جداکننده و… هستند. هر کدام از این ویژگی ها می توانند برای یک شرایط و دکوراسیون منزلی مناسب باشند. شما باید با توجه به نیازی که به کتابخانه دارید و کاربردی که از آن توقع دارید به انتخاب کتابخانه مورد نظر خود دست یابید.


جنس کتابخانه : مسئله بسیار مهم دیگر جنس کتابخانه است که در زمان خرید باید حتما آن را مد نظر قرار دهید. غالبا کتابخانه ها در انواع چوبی، تخته ای، فلزی و… طراحی و ساخته می شوند. کتابخانه های چوبی معمولا دوام بالاتری دارند و به لحاظ آن که از عنصری طبیعی ساخته شده اند انرژی مثبت بیشتری را به خانه القا خواهند کرد.

کتابخانه های تخته ای نیز قیمت کمتری دارند و از قطعات تخته ای چوب و یا ام دی اف ساخته می شوند. این نوع از کتابخانه ها با این که ظاهر چوب را به نمایش می گذارند قیمتس بسیار پایین تری نیز دارند، اما باید این را بدانید که وزن بسیار زیاد را تحمل نخواهند کرد!

کتابخانه های فلزی نیز مدل هایی از کتابخانه هستند که استحکام بالایی دارند و وزن کمتری از چوب نیز خواهند داشت. این نوع کتابخانه ها معمولا مناسب افرادی هستند که به دنبال دکوراسیونی ساده تر و یا شاید حتی مدرن تر هستند.


فضای کافی را به کتابخانه اختصاص دهید :
برای داشتن کتابخانه در دکوراسیون خانه حتمن نباید که اتاق جدا برای آن در نظر گرفت بلکه می‌توانید قسمتی از اتاق‌خواب یا اتاق نشیمن خود را به کتابخانه اختصاص دهید. اما این موضوع را به یاد داشته باشید که مکانی که کتابخانه در آن قرار می‌گیرد بهتر است که سقفی بلند داشته باشد و حتی برای قرار دادن وسایلی که قرار است در آینده با اتاق اضافه شود هم فضای کافی باشید

هارمونی بین رنگ‌ها :
یکی از مهم‌ترین نکاتی که در هنگام خرید کتابخانه باید در نظر داشت رنگ کتابخانه و یا قفسه‌های آن است. پیشنها ما این است بین رنگ انتخابی شما برای کتابخانه و فضای خانه شما یک هماهنگی وجود داشته باشد چراکه همین هارمونی بین رنگ‌ها در دکوراسیون منزل، باعث نظم دهی به خانه می‌شود.


قفسه‌های کتابخانه را جدی بگیرید :
در انتخاب کتابخانه، جنس قفسه‌ها را از یاد نبرید و قفسه‌هایی را انتخاب کنید که برای مدت طولانی تحمل وزن کتاب‌ها را داشته باشند. علاوه بر آن در نظر بگیرید که ممکن است تعداد کتاب‌های شما نیز افزایش پیدا کنند.
ممکن است که شمای خواننده یک مستأجر باشید، پیشنهاد ما به شما این است که از قفسه‌های سیار برای کتابخانه استفاده کنید چراکه در هنگام اسباب‌کشی بتوانید به‌راحتی آنها را جابه‌جا کنید.