×

هشدار

JUser: :_بارگذاری :نمی توان کاربر را با این شناسه بارگذاری کرد: 607

نکات مهم جهت خرید مبل تختخواب شو

نکات مهم جهت خرید مبل تختخواب شو : مبل تختخواب شو یکی از این لوازم تطبیق‌پذیر است که به کمک آن می‌توانید اتاق نشیمن خود را به فضایی برای خواب و استراحت تبدیل کنید. اگر از مبل تختخواب شو به طور روزانه برای نشستن بهره می‌گیرید و فقط گهگاهی آن را به تخت تبدیل می‌کنید، ظاهر مبل و انتخاب پارچه مبلی مناسب برای آن بیشتر از راحتی تشک تخت، ابعاد تخت در حالت گسترده و نظافت آن اهمیت پیدا می‌کند. اما اگر هدفتان از خرید مبل تختخواب شو استفاده همیشگی از آن به عنوان تخت است، جنس، راحتی و ساختار تشک و سهولت مکانیزم باز و بسته شدن آن اهمیت بالایی خواهد داشت

اندازه مبل تختخواب شو :

مبل‌های تختخواب‌شو در اندازه‌ها و اشکال گوناگون به بازار عرضه می‌شوند. برای انتخاب اندازه این گونه مبل‌ها ابتدا باید به ابعاد فضای قرارگیری و کاربران آن توجه کنید. مبل تختخواب شو را به حالت باز یا گسترده درآورده و پشت تا پشت آن را اندازه بگیرید تا ماکزیمم فضای اشغال شده توسط آن مشخص شود. سپس ابعاد تشک را اندازه‌گیری نمایید. انتخاب اندازه تشک به تعداد و سایز کاربر (یا کاربران) بستگی دارد و می‌تواند برای خوابیدن یک یا دو نفر انسان بالغ، نوجوان یا کودک و یا حتی حیوانات خانگی مناسب باشد.، چیدمان فضا و همخوانی سایر مبلمان و لوازم با مبل تختخواب شو است؛ برای مثال، ممکن است بخواهید یک مبل تختخواب شو را به عنوان جزیی از یک دست مبلمان کامل (به همراه یک یا چند مبل دیگر) خریداری نمایید یا در کنار آن از المان‌های دیگر نظیر میز و پوف جلومبلی بهره بگیرید. پس می‌بایست ابعاد کل مبلمان را نسبت به فضایی که در اختیار دارید، در نظر بگیرید.

جنس کلاف :

کلاف یا اسکلت نگهدارنده مبل عاملی تعیین‌کننده در استحکام، دوام و وزن آن است. کلاف مبل تختخواب شو معمولا چوبی، فلزی یا ساخته شده از فرآورده‌های چوب و رزین است. برای مثال، چوب‌های سخت فرآوری شده نسبت به سایر متریال‌های چوبی معمولا از استحکام و کیفیت بالاتری برخوردارند، اما این امر سبب افزایش قیمت تمام شده مبلمان می‌گردد. تراز نبودن، لق شدن اجزا و سر و صدای مبلمان (قیژ قیژ کردن) می‌تواند به دلیل جنس نامرغوب کلاف یا اتصالات نامناسب آن باشد.

شکل ظاهری و روکش مناسب مبل :

گزینه‌های متنوعی از روکش‌ها و پارچه‌های مبلی در جنس‌ها، طرح‌ها، رنگ‌ها، کیفیت‌ها و قیمت‌های گوناگون پیش روی شما است. در انتخاب پارچه مبلی علاوه بر نمای ظاهری و همخوانی با ترکیب رنگ دکوراسیون خانه بهتر است به فاکتورهای دیگر، از جمله دوام و قابلیت شستشو، نیز توجه داشته باشید؛ به ویژه اگر در خانه کودک یا حیوان خانگی دارید. مبل‌های تختخواب‌شو بسته به مکانیزم باز و بسته شدنشان ممکن است ظاهری بسیار ساده و عملکردی داشته باشند یا با متعلقات و اجزای دکوراتیو بیشتری همراه باشند.


راحتی تشک و مبل :

پیش از خرید مبل تختخواب شو ابتدا روی مبل (در حالت بسته) بنشینید و راحتی آن را چک نمایید. سپس آن را به حالت گسترده درآورید، تشک آن را بررسی نمایید و از راحتی، میزان سفتی یا نرمی، ساختار درونی و ارگونومیک بودن آن (سازگاری با ستون فقرات انسان) مطمئن شوید. برای ساخت مبل‌های تختخواب‌شو می‌توان از انواع تشک‌های فنری، بادی، پر شده از الیاف، فوم و اسفنج بهره گرفت. برای مثال، تشک‌های فنری معمولا ضحامت بیشتری داشته و ممکن است با اندکی سر و صدا همراه باشند. برخی تشک‌های فوم معمولا ضخامت کمتری دارند و بهتر با انحنای ستون فقرات تطبیق می‌یابند.


مکانیزم باز و بسته شدن مبل تختخواب شو :

پیش ازخرید مبل تختخواب شو حتما فرآیند باز و بسته کردن آن را امتحان کنید. گر قصد خرید آنلاین دارید، مشخصات و راهنمای استفاده و همچنین نظرات کاربران کالای مورد نظرتان را با دقت بخوانید. سازندگان مبلمان برای باز و بسته کردن این گونه مبل‌ها از انواع مکانیزم‌های تاشو، کشویی و چرخشی بهره می‌گیرند. اجرای این مکانیزم‌ها ممکن است به صورت دستی و مکانیکی یا حتی برقی باشد. اگر قصد دارید از مبل تختخواب شوی خود به طور روزانه هم به عنوان مبل و هم به عنوان تخت استفاده نمایید، کارایی و سهولت اجرای مکانیزم باز و بسته کردن آن بسیار حیاتی است.


وزن مبل تختخواب شو :

مبل تختخواب شو المانی چندکاره است که دو عملکرد متفاوت را در خود جای داده است؛ یعنی مبلی که یک تشک یا تختخواب به طور فشرده درون آن تعبیه گشته است. به همین دلیل، از این گونه مبل‌ها انتظار می‌رود که وزن قابل توجهی داشته باشند. پس این نکته را در هنگام جابجایی محل زندگی و اسباب‌کشی‌ها یا کار کردن با مکانیزم باز و بسته کردن آن دست کم نگیرید. البته بسته به کالای انتخابی شما، برخی مبل‌ها شاید به منظور تسهیل جابجایی از امکان باز کردن و دوباره سوار کردن قطعات برخوردار باشند.