×

هشدار

JUser: :_بارگذاری :نمی توان کاربر را با این شناسه بارگذاری کرد: 607

بهترین نوع پارچه برای خرید مبل کدام است؟

بهترین نوع پارچه برای خرید مبل خوب کدام است؟

یکی از بخش‌هایی که در خرید مبل توجه خریداران را به‌خود جلب می‌کند، پارچه به‌کار رفته در مبل است. پارچه مبل به اندازه فوم و اسفنج مهم است و اگر ماندگاری و مقاومت لازم را نداشته باشد، خیلی زود فرسوده می‌شود و شما باید دوباره دست به جیب شوید. به همین‌خاطر در زمان خرید ۶ دانگ حواستان را جمع کنید که بهترین و مناسب‌ترین پارچه را برای مبل خود انتخاب کنید.
البته خیلی از پارچه‌های مبلی موجود در بازار چینی هستند، اما شما باید بهترین نوع آن را انتخاب کنید. دقت داشته باشید که پارچه موردنظر کش نیاید یا پرز‌های آن به مرور زمان کنده نشود. در این میان برای اینکه خیالتان راحت شود از خود فروشنده در این مورد سؤال کنید و بخواهید که در ضمانت‌نامه مقاومت پارچه را هم تأیید کند.

پارچه‌های ترک هم نوع دیگری از پارچه‌های مورد استفاده در ساخت مبلمان است که طرفداران خود را دارد. اگر قصد خرید مبلمان سلطنتی را دارید به یاد داشته باشید که بهترین نوع پارچه در ساخت این نوع مبل، پارچه‌های یزد ایران است. حتی به‌نظر خود فروشندگان مبل این نوع پارچه برای مبل‌های سلطنتی حرف ندارند و جالب اینکه در بعضی از مواقع دیده شده که کشور ترکیه این نوع پارچه را می‌خرد و در نهایت آن را به اسم ترک می‌فروشد.

پارچه‌های شانل، مخمل نانومیکرو، سلطنتی و… بخشی از پارچه‌هایی هستند که در بازار موجود است و در ساخت مبل از آن‌ها استفاده می‌شود. رایج‌ترین مدل‌ها مبل‌هایی با پارچه‌های مخمل و پارچه‌های سلطنتی هستند. شاید اگر گشتی در بازار بزنید متوجه بشوید که برای مبلمان سلطنتی از پارچه‌های سلطنتی، برای مبلمان راحتی از مخمل و برای مبلمان در اصطلاح «ال» از پارچه‌های چرم استفاده می‌شود.

البته انتخاب پارچه سلیقه‌ای است و بستگی به‌نظر مشتری دارد، اما برای راهنمایی بیشتر باید بگوییم که معمولا پارچه مخمل براق بهترین پارچه برای مبل است. همیشه درنظر داشته باشید که تراکم پارچه اهمیت زیادی دارد و اینکه وقتی دست می‌کشید یک تکه است و فشردگی آن را می‌توانید با لمس کردن احساس کنید. یکی دیگر از راه‌های مناسب برای شناخت تراکم پارچه این است که آن را جلوی نور بگیرید. مخمل براق پارچه مناسبی برای مبل‌های استیل است و به این نوع مبل زیبایی خاصی می‌دهد. معمولا وزن پارچه خوب سنگین‌تر است و همیشه قیمت، ملاک بهتر بودن نیست. مبلی که جنس خوبی نداشته باشد زیبایی هم ندارد و این را می‌توانید در نگاه اول احساس کنید. مبل‌های نامناسب رنگ ماتی دارند.