اهمیت ارتفاع تختخواب

زمانی که برای خرید یک تخت خواب تصمیم گیری می کنید، باید ارتفاع آن را هم در نظر بگیرید. زیرا این ویژگی هم روی ظاهر و هم روی کاربرد آن تاثیر می گذارد. ارتفاع تخت خواب اهمیت بسیار بالایی دارد علیرغم اینکه این موضوع غالبا برای اکثریت اهمیت چندانی ندارد و نادیده گرفته می شود,حتی پزشکان و متخصصان ارتوپد نیز درباره اهمیت این مطلب صحبت کرده اند. به همین دلیل ما در این مقاله قصد داریم دلیل اهمیت ارتفاع تختخواب را شرح دهیم.

اهمیت ارتفاع تختخواب

راحتی : احتمالا مهم ترین توجیهی که در مورد اهمیت ارتفاع تخت خواب وجود دارد این است که روزانه بر راحتی و سطح بیدار شدن شما از خواب اثر می گذارد بیدار شدن و بر روی تخت رفتن شما و میزان راحتی که در اثر بالا پایین رفتن از تخت خواب احساس می کنید کاملا به ارتفاع تخت خواب شما بستگی دارد. شما باید ارتفاعی را انتخاب کنید که حین پایین رفتن از تخت خواب و به هنگام خواب به روی تخت رفتن بیشترین احساس راحتی را داشته باشید و برای خوابیدن و بیدار شدن به زحمت نیافتید. ارتفاع متوسط برای تخت خواب 25 اینچ(هر اینچ تقریبا 2.5 سانتی متر است) است البته این اندازه متوسط است و برای هر فرد با توجه به قد و سن او متغیر است.

ارتفاع تخت خواب : ارتفاع تخت خواب باید با قد شما همخوانی کامل داشته باشد به گونه ای که برای بیدار شدن و به خواب رفتن راحت ترین حالت ممکن را داشته باشید و به زحمت نیافتید و با قد شما بیشترین هماهنگی را داشته باشد بیشتر تشک ها در حالت نرمال فاصله ما بین 16 تا 25 اینچ را از کف دارند. برای قضاوت در مورد اینکه چه ارتفاعی برای شما مناسب است باید بر روی لبه تخت بنشینید اگر پاهایتان با کف به صورت صاف باشد و زانوها در یک راستا با باسن قرار بگیرند بستر شما از ارتفاع مناسبی برخوردار است اگر زانوی شما در سطح بالاتری نسبت به باسن قرار گرفته باشد ارتفاع تخت خواب برای شما خیلی کم است و همین طور اگر کف پای شما به سطح زمین نرسد نیز تخت خواب از ارتفاع مناسبی برخوردار نیست.

سن افراد : سن شما قطعا از موارد تاثیر گذار در انتخاب تخت خواب و تشک مناسب برای شما است یک فرد مسن به تخت خوابی احتیاج دارد که بتواند بدون اینکه در آن بدن خود را جمع کند و کشمکش خاصی داشته باشد استراحت کند در حالی که به نظر می رسد برای کودکان ارتفاع تخت خواب از اولویت های آرامش و راحتی نیست اگر مانند بسیاری از کودکان فرزند شما خواهان استراحت روی یک تخت سفری است ناراحت نباشید چنین تختهایی هم بیشتر نقش خواب را برای بچه ها جذاب می کند و هم اینکه باعث صرفه جویی در فضای خانه خواهد شد. انتخاب ارتفاع مناسب برای تخت های سفری کاملا بستگی به فاصله کف تا سقف دارد اما به طور متوسط فاصله را 35 اینچ در نظر گرفتند.

عمق تشک : عمق تشک شما کاملا بستگی به فریم انتخابی شما دارد اگر شما به دنبال یک تشک ضخیم هستید باید یک قاب تخت کوتاه تر انتخاب کنید بالعکس اگر یک تخت خواب با قاب بلند و فضای انبوه دارید یک تشک نازک برای شما انتخاب ایده آل تری خواهد بود.

جهت خرید تخت کم جا چوب می توانید به سایت کم جا چوب مراجعه کنید.