روانشناسی رنگ سرویس خواب

از جمله مسائلی که ذهن خریداران سرویس خواب را به خود مشغول کرده، رنگ مناسب این کالا در ارتباط با اتاق خواب است، در خرید سرویس خواب اجزاء مختلفی مانند میز آرایش، دراور، تخت خواب و ... وجود دارد که بیشترین فضای اتاق را خواهد گرفت، اکنون سوال اصلی آن است که رنگ سرویس خواب و کیفیت خواب افراد چقدر با هم مرتبط اند؟ جواب این است: خیلی

روانشناسی رنگ سرویس خواب

تاثیر رنگ ها در چگونگی خلق و خوی افراد و روحیات آنها، یکی از مباحت مهم روانشناسی است، رنگ ها معنی دار بوده و انعکاس دهنده شخصیت و احساسات افراد می باشند، در زیر به بررسی طیف های گسترده رنگ ها می پردازیم.

رنگ ها در واقع به سه دسته اصلی تقسیم می شوند:

رنگ های خنثی: توسی، سفید و سیاه

رنگ های گرم: زرد، نارنجی، قرمز و ...

رنگ های سرد: سبز، آبی و...

رنگ های گرم عموما باعث القا راحتی و شادابی بیشتری شده و فضا را به چشم کوچک تر می آورند، این دسته رنگ ها همچنین باعث فعالیت عکس العمل مغز و بیداری احساساتی چون هیجان و عشق می شوند، در ابعاد وسیع، رنگ های گرم ابهت فضا را بیشتر می کنند.

رنگ های سرد، در پی دارنده حالات آرامش، تسکین و ریلکس شدن در انسان اند، این رنگ ها عدم فعالیت مغز و رضایت را به همراه دارند.

رنگ های خنثی نیز نشانه ای از سازگاری، صلح و آرامش دارند، این رنگ ها در ترکیب با رنگ های دیگر کاملا سازگارند.

تلفیق رنگ ها در سرویس خواب اتاق ها

برای تازه عروس و دامادها و زوجین، صورتی کمرنگ رنگی مناسب است چرا که آرامشی کامل و محیطی بی سرو صدا را در یک اتاق حاکم می کند.

تلفیق زرد و آبی، تداعی گر ساحلی آرام و ایده آل در ذهن است.

به علت شاد بودن رنگ های کرم نباتی، می توان آنها را برای سرویس خواب نوزاد و اتاق آن در نظر گرفت.

برای خرید تخت کم جا چوب می توانید روی لینک کلیک کنید.