طراحی اتاق خواب دخترانه

کودکان بیشتر وقت خود را در اتاق خواب  می گذرانند. اتاق خواب یک دختر پناهگاه اوست ، یک جای دنج و امن و راحت برای کارهای مدرسه ، مشق شب و خواب زیاد ، استراحت و معاشرت با دوستان ، به همین دلیل طراحی فضای اتاق خواب برای او مهم است که نه تنها شخصیت پر جنب و جوش او را نشان دهد، بلکه دارای انرژی مثبت باشد و احساس خوبی را در کودکان ایجاد کند. برای انتخاب دکوراسیون اتاق خواب دخترانه از محصولات کم جا چوب دیدن نمایید.

اهمیت رنگ در طراحی اتاق دخترانه

 

در کودکان زیر 6 سال به دلیل عدم توانایی خواندن و نوشتن در این سن ، آنها برای برقراری ارتباط بیشتر به عناصر بصری اعتماد می کنند. بنابراین رنگ برای آنها ابزاری مهم برای بیان است.

رنگ ها با انرژی تولید شده توسط نور بر عملکردهای بدن ، ذهن و احساسات تأثیر می گذارند. به همین دلیل انتخاب رنگهای مناسب برای کودکان کاملاً مهم است. استفاده از رنگ قرمز شدید در اتاق خواب کودک فعال می تواند منجر به فعالیت بیش از حد در تمام طول  روز یا شب یاشد. یا بر موفقیت آموزشی آنها تأثیر منفی بگذارد. استفاده از رنگ های آبی ، سبز و بنفش در وسایل کودکان پرانرژی و بی قرار مناسب تر خواهد بود.

دختران نوجوان که معمولا در سن بلوغ هستند نیاز به استقلال و حریم خصوصی بیشتری دارند پس اتاق خواب فضای مهمی برای دختران نوجوان است. همچنین باید فضایی برای مطالعه و تفریح هم داشته باشد. تا حد امکان اجازه بدهیم خودشان در مورد رنگ و مدل دکوراسیون تصمیم بگیرند.

طرح های رنگی فیروژه ای و مرجانی را می توان برای هر سنی  از دختران جوان تا سن نوجوانی استفاده کرد. احساس پرانرژی رنگ مرجانی در برابر فضای آرامش بخش فیروزه ای

تخت خواب مهمترین وسیله  در اتاق خواب است و بهتر است رنگی بندی متفاوت با دیوارهای اتاق داشته باشد اگر دیوارها روشن است بهتر است رنگبندی تخت تیره باشد.

 

ابعاد وسایل در طراحی اتاق دخترانه

 

ارتفاع قفسه اسباب بازی، کتابخانه و کمد لباس باید به اندازه ای باشد که کودک به راحتی بتواند از آن استفاده کند و فقط جنبه تزیینی نداشته باشد. استفاده از تخت های کشو دار و قفسه دار به خاطر داشتن وسایل زیاد برای اتاق دختران مناسب تر است.

 

لطفا از مقاله چیدمان اتاق پسرانه دیدن کنید.