کاناپه چیست

اسم کاناپه به گوش همه ما آشناست، اما سوالی که در ذهن بسیاری از افراد به وجود می آید این است که معنی این اسم چیست و از کجا آمده است، کاناپه یک واژه فرانسوی می باشد و به مبل هایی گفته می شود که سه نفره و یا بیشتر باشند، کاناپه ها در انواع طرح و جنس مختلف ساخته می شوند و متریال استفاده شده در آن ها تاثیری در نام گذاری آن ندارد، کاناپه نیز همانند فرش، مبل و ... از اجزای بزرگ منزل می باشد و باید دقت زیادی در انتخاب آن ها داشته باشید تا یک چیدمان زیبا و جذاب در خانه به چشم بیاید، حتی میتوان اینطور گفت که یکی از اجزای مهم در دکوراسیون، کاناپه می باشد، از کاناپه در محیط های مختلف منزل از جمله : اتاق نشیمن، اتاق پذیرایی، اتاق خواب و ... و در محیط های اداری و یا مغازه ها که میخواهند امکان راحتی برای مشتریان بیشتری فراهم کنند استفاده می شود و طرح و جنس آن ها را میتوانید بسته به شرایط و چیدمان محیط انتخاب کنید ، ساختار داخلی کاناپه معمولا از جنس چوب و فلز می باشد و روکش های پارچه ای، چرم و ترکیب این دو روی آن ها قرار میگیرد.

برای خواندن مقاله چیدمان صحیح میز کار روی لینک کلیک کنید.

انواع مختلف کاناپه 

در اینجا چند نوع مختلف از کاناپه را نام برده و معرفی میکنیم تا برای خرید آن بتوانید تصمیم بهتری بگیرید :

- کاناپه تاکسیدو : این مدل از کاناپه پشتی بلند دارد و دسته های آن نیز به اندازه پشتی بلند می باشد، جنس رویی آن ها تماما پارچه می باشد و مناسب خانه هایی با چیدمان مدرن می باشد.
- کاناپه چستر فیلد : طراحی کاناپه چستر فیلد در قرن 19 بوده و کاملا انگلیسی می باشد، این مدل ها دارای پشتی بلند و دسته های گرد و خمیده هستند که در جنس های مختلف پارچه پشمی ، چرم، کتان و ... تولید می شوند، جنس پارچه استفاده شده در دوام آن ها تاثیر زیادی دارد.
- کاناپه کوهان دار : این مدل نیز توسط یک طراح انگلیسی برای اولین بار در قرن 18 ساخته شد و با وجود قدیمی بودن آن، همچنان طرفداران زیادی دارد، بیشتر این مدل ها با جنس کتان تولید شده و میتوان با روکش دست دوز آن ها را تزیین کرد.
- کاناپه سه نفره انگلیسی : این نوع از کاناپه با پشتی بلند و دسته های کوتاه ساخته می شود و وجود بالشتک در قسمت نشیمن و پشتی مبل باعث راحتی بیشتر شده و به راحتی میتوان روی آن دراز کشید و استراحت کرد.
- کاناپه مدرن : کاناپه های مدرن در طرح های متنوعی ساخته می شوند و بیشتر به مجسمه های تزیینی شباهت دارند و دارای فرم های بسیار ساده می باشند، بهتر است به وسیله یک آباژور بلند و نورپردازی روی این مدل کاناپه ها به تزیین آن بپردازید.

شما میتوانید برای مشاهده محصولات کم جا چوب وارد لینک شوید.